Monday, November 22, 2010

Moi Nojoud, 10 ans, divorcée (Ik was negen toen ik moest trouwen)

I just finished this beautiful book. Another autobiography/biography. It's about a girl that had to marry when she was 9 years old. It's a amazing book, that keeps suprising you page after page and I don't mean that in a good way. Here I will publish the back side of the book in Dutch. 

Ik was negen toen ik moest trouwen is het waargebeurde verhaal van een dapper meisje, dat wist te ontsnappen uit een gedwongen huwelijk. Nadat Nojoud bij de rechtbank had aangeklopt, lukte het haar om met de hulp van een vrouwelijk advocaat,  internationale hulporganisaties en de lokale media, haar scheiding erdoor te krijgen. Dit was een opmerkelijke gebeurtenis in Jemen, waar normaal gesproken iedereen zwijgt over het feit dat bijna de helft van alle meisjes wordt uitgehuwelijkt onder de wettelijke minimumleeftijd van vijftien jaar. Nojouds verhaal geeft andere meisje de moed om zich te verzetten tegen de gebruiken van hun land.

Couldn't find a good summary of this book in English, but it's called: Me, Nojoud, 10, divorcee. So you can read about it on the internet, there are a lot of articles about this book.

No comments:

Post a Comment